a

Geri git   Arabalar , ikinci el araba , otomobil forum > Araç Forum > Otomobil


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1 (permalink)  
Alt 06-04-2010, 18:36
 
Üyelik tarihi: Apr 2010
Mesajlar: 3
Standart Tespit edilemeyen Primera stop etme arızası


Değerli arkadaşlar,

2003 model Nissan Primera aracım var. Son 2-3 aydır canımı çok sıkan ve cebimi yakan problemleri var. Son umudum forumdaki sizlerin görüşleri. Sorunum şu;

Araba boşa alındığında stop ediyor. Örneğin kırmızı ışıkta durmam gerekiyor; debriyaja basıp frene dokunarak arabayı yavaşlatıyorum, derken arabanın devri hızla sıfıra düşüyor ve stop ediyor. Genelde debriyaja basıp boşa aldığımda bunu yapıyor. Vitesi elle boşa alarak yaptığımda bu sorunu daha az gösteriyor. Çekişten düştü, ayrıca araba çok da yakmaya başladı. İstanbul Yerka servisinde hava akış metre dediler, değiştirdim, düzelmedi. Bu sefer Maslak'taki Sportur Nissan servisine götürdüm orda ise hava akış metre ile alakasının olmadığını, önce zincir ver gerginin değişmesi gerektiğini, ondan sonra gerekirse timing dişlisinin ve seloidinin, yatakların değişmesi gerektiğini söylediler. Zincir ve gergi değişti düzelmedi. Yataklar ve egzantirik dişlisi (sanırım doğru yazdım bunu) değişti. Sorun yine düzelmedi. Timing dişlisini bulamadım. O da 1000 küsür TL. Deneme yanılma yoluyla parça almaktan bıktım usandım ikrah geldim. Akü dediler değiştirdim, bobinler dediler değiştirdim... Milyarlar bu şekilde gitti ve sorun düzelmedi.

Hava akışmetreyi 2 defa değiştirdim üstelik; acaba 1. aldığım da mı arızalıydı diye... Şimdi de başka bir özel servis boğaz kelebeği ya da beyin diyor. Bunları da alacağım ama düzelmeyecek şimdi, kafayı yiyeceğim.

Ne yapmalıyım? Kelebek boğazı da mı alayım, timingi de mi değiştireyim... Ne yapayım?

İlginiz için teşekkür ederim. Umarım çözümü bulmama yardımcı olabilirsiniz.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #2 (permalink)  
Alt 06-04-2010, 18:43
DEMİRHAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Normal Kullanici
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 197
Arrow kelebek

arkadaşım tek değiştirmediğin. kelebek ve rölanti motoru kalmış. kesin bunlardan birinde sorun var... şu hale bakınki sizin gibi kaç kişi bu servislerin beceriksizliğinden muzdarip. yok şundan yok bundan acab vs..diyerek olasılıklı konuşmuyorlarmı insanı çileden çıkarıyorlar. bence adam gibi adam usta gibi bir ustaya gidin. yazık çok yazık sizi çok iyi anlıyorum... benzeri durumları bende yaşadım..


__________________
NE ŞOFÖRLER GÖRDÜM ALTINDA ARABASI YOK.
NE ARABALAR GÖRDÜM ÜSTÜNDE ŞOFÖRÜ YOK.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #3 (permalink)  
Alt 06-04-2010, 18:50
 
Üyelik tarihi: Apr 2010
Mesajlar: 3
Standart

tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı, istanbulda?

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #4 (permalink)  
Alt 06-04-2010, 22:08
DEMİRHAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Normal Kullanici
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 197
Arrow ben ankaradayım.

malesef yardımcı olamıyacağım ankaradayım. umarım sorununuz en kısa zamanda çözülür. sorunun kaynağı ve gelişmelerden bizleride bilgilendirmenizi rica ediyorum.

__________________
NE ŞOFÖRLER GÖRDÜM ALTINDA ARABASI YOK.
NE ARABALAR GÖRDÜM ÜSTÜNDE ŞOFÖRÜ YOK.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #5 (permalink)  
Alt 06-04-2010, 23:23
ghostxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 148
Standart

Araç LPG'limi ?

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #6 (permalink)  
Alt 07-04-2010, 11:04
 
Üyelik tarihi: Apr 2010
Mesajlar: 3
Standart

hayır araba lpg'li değil. benzinli. sorunu bulduğumuzda ya da çözüldüğünde mutlaka bilgi vereceğim.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #7 (permalink)  
Alt 11-04-2010, 17:50
 
Üyelik tarihi: Apr 2010
Mesajlar: 4
Standart

Benim sıfır aldığım c3 dizel de sık sık stop ediyordu.38 bin km sonra motor yaptırmak zorunda kaldım.SEGMAN lar yanlış yarleştirilmiş,yani fabrikasyon hatası.Stop etmesi enjektörlerden de kaynaklanabilir.Arac yağ eksiltiyor mu?Motor sesi nasıl?vuruntulu mu çalışıyor?Beyinde arıza olabilir.Motor dediğin 500 bilinmeyenli denklem,bunu ancak sepeb-sebep-sebep.....sonuç ile tecrübeli ve bilgili bir usta ortaya çıkarabilir...

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #8 (permalink)  
Alt 11-04-2010, 22:59
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Dec 2007
Nerden: Bursa
Mesajlar: 1.760
full_speed_89 - MSN üzeri Mesaj gönder full_speed_89 isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart

servisler para kazanmak için sorunsuz malzemeleride değiştirirler sizden kaç para gitmiş umurlarında değil onların.

iyi bi ustaya götürün bence

__________________
BİR MARKANIN ARACINI ALINCA MARKAYIDAMI SATIN ALIYORSUNUZ?

NE BU MARKA HASTALIĞI HERKES KULLANDIĞI ARACINI DÜNYANIN EN İYİSİ SANMAYA BAŞLAMIŞ

BİRAZ GERÇEKÇİ OLUN ŞU HASTALIĞI BIRAKIN ARTIK

ANCAK ARACIDA KENDİSİ GİBİ BOŞ OLAN İNSANLAR MARKA FANATİKLİĞİ YAPARLAR VE EKSİKLERİNİ GİZLEYEBİLMEK İÇİN DİREK SAVUNMA MODUNU ALIRLAR GERÇEKLERİ GÖRMEKTEN KAÇARLAR

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #9 (permalink)  
Alt 28-05-2010, 03:10
 
Üyelik tarihi: May 2010
Mesajlar: 1
Standart

öncelikle geçmiş olsun primeracı arkadaşım. bindiğin araba taş gibidir. üzülme. ben şans eseri bu forumu googledan buldum ve arızanı okudum. bende de nissan primera var. şimdi gelelim senin ilacına,
1) eğer araba boşta ve motor sıcak iken durur vaziyette rolantide stop ediyorsa kesinlikle kebeğinin kirlenmiş olmasındandır. aynı şekilde hava akış sensörüde dahil. balata spreyi ile iice temizlet.
2) yok rolantide stop etmiyor, boşta fren yaparken fren pedalına basarken devir rolantinin altına düşüp araç stop ediyorsa, kesinlikle aracında VAKUM KAÇAĞI var. Vakum kaçağı, hava sensörünün ölçtüğü havadan fazla pistona hava girmesine neden olur. normalde hava/yakıt oranı 17 veya 15'dir.ecu hava sensörüne göre püskürtme emri verir. sonuçta fazla hava yetersiz yakıt olur. buna da fakir karışım denir. fakir karışım arttığı zaman aracın stop eder. sebebin bu.
timingle filan alakası yok bu işin kim dediyse uçmuş. ne buji ile nede aküyle. oha diyorum kusura bakma lütfen. aracının hava filtresini söktür tüm vakum hotrumlarına bak. arada birisi çıkmıştır yada gevşemiştir. çatlak olup olmadıklarına baktır. yine göremeyebilirsin çatlakları nalet bir arızadır bu arıza. (amerikada ve avrupada hava giriş kısmından duman verirler dumanın çıktığı yerde kaçağı belirlerler) hava filtresini taktırt. (yada kendin yap ben kendim yaparım) git 15 dakika bin arabaya motorun ısınsın çünkü bu olay motor sıcakken olur. sıcakta hortumlar gevşer kaçak artar. sonra aç kaputu al eline balata spreyini, sırayla yavaş yavaş hortumlara sık sakin sakin. bırak kurusun. tekrar sık. enjektör çevrelerine sık, motor devri değiştiği anda hortumdaki çatlak sıktığın yerdedir. eline dikkat et motor çalışırken sıcaktır. yanmayasın. su sıcaklığı 82santigratderecedir. gerisinin sen düşün. bulduğun çatlaklı hortumu elinle sıkabiliyorsan sık devire bak. balata spreyi kimyasalından dolayı zengin karışım yaptırtır ve motorun devrini yükseltir. kaçağı bulunca git o hortumu değiştirt. en fazla 10tl, balata spreyide 8tl. yada git tüm hortum sisteminin egr hortumlarını filanda dahil deiğiştirt. max. 30tl.
aynı şekilde bende orjinal seviste motor fanı bozuk değilken yeni fan taktılar 643tl havaya verdim. orjinal servislerde oluyor bu olaylar malesef. sallamıyorlar müşteriyi. normal parçayı 4 ile çarpıyor nissanda. keşke olmasa böyle işler. senin timing zincirini değiştiren zihniyetide alah ıslah etsin diyorum. sonucunu merak etmekle birlikte, kazasız belasız arızasız günler diyorum.

(NOT:her ihtimale karşı alternatörünün voltajını ölçtür. yada ölç. 14.8V - min.14.2V çalışırken göstermesi lazım. bunun altında ise örnek 13.0V buda neden olabilir. alternatörünün kömürünü değiştirt. işçiliği bilmem ama kömür 3tl olması lazım. ama çok zayıf ihtimaldir alternatör. Aracın çok yakmasının ve çekişten düşmesinin bir sebebide vakum kaçağıdır. ustalar çok bilmez bu arızayı. tecrübeli olmak yada başına gelmesi sonucu bilinen bir olay malesef. çok yakmasının sebebi, egsos ölçümü ile giriş değerleri tutmaz. ecu bu durumda karışımı dengelemek için zenginleştirir. daha uzun püskürtme yapar. senin ecu sağlam gözüküyor. primeranın ecusu boschtur. çok kalitelidir ve kolay kolay arıza yapmaz.)


Konu bacargan tarafından (28-05-2010 Saat 03:23 ) değiştirilmiştir..
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #10 (permalink)  
Alt 02-07-2010, 11:20
 
Üyelik tarihi: Jul 2010
Mesajlar: 2
Standart

selamlar aracındaki problemi halledemediysen aynı sorun bendede oldu iki nissan servisi çözemedi ancak bulunduğum yerdeki bir usta sonunun potansiyemetre de olduğunu temizlendiğinde problemin kalmayacağını söyledi temizlendi şimdi hiç bir problem yaşamıyorum bilginize


bursa servis akışmetre arızalı dedi ama tereddütlü söylediği için değiştirmedim balıkesir servisi katalizör değişecek dedi onada inanmadım bu arada masraf ta 1500 3000 arası çıktı enson sanayiden 100 tl ye potansiyemetreyi temizleterek hallettim servislerde parça değiştirirken dikkat etmek lazım


Konu termalgine tarafından (02-07-2010 Saat 11:29 ) değiştirilmiştir..
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni konu açma yetkiniz bulunmuyor.
Cevap yazma yetkiniz yok
Mesajlarınıza dosya ekleme yetkiniz bulunmuyor.
Kendi mesajlarınızı düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. çu Anki Saat: 21:12 .
 


Design by: vBulletin Skins Zone
Powered by vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.2.0 RC8
Arabalar, ikinci el araba,araç tavsiyeleri, otomobil forum
arabalar Arabam Tavsiye etti�imiz araba siteleri : arabalar modifiyeli arabalar